Tefal GV9711 Pro Express Ultimate II GV9711 Stoomgenerator - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GV9711 Pro Express Ultimate II GV9711 Stoomgenerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marieke Leonoor 05-02-2023

Blij mee

Ik vind de warmrode kleur erg mooi maar dat is bijzaak want het gaat er natuurlijk vooral om wat hij doet. Tijdens het opwarmen maakt hij angstaanjagende geluiden en knippert het blauwe licht heel fel en is hij behoorlijk luidruchtig, wat in combinatie een beetje een angstaanjagende eerste indruk geeft.
(Ik zou het leuk en handig vinden als dat via paars naar rood zou verkleuren naarmate de temperatuur stijgt.) Ook komt er in het begin een wat chemische geur vrij maar dat vermindert naarmate je hem vaker gebruikt.

Door de watertank is het een groot ding en lijkt hij zwaar maar in gebruik is hij dat niet. Wat mij betreft, zou de stoomslang iets langer mogen zijn omdat ik hem vooral in de badkamer gebruik, waar hij dan op de grond staat.

Strijken gaat gemakkelijk en soepel en een verbetering ten opzichte van mijn ‘ouderwetse’ stoomstrijkijzer. Het verticaal stomen vind ik heel fijn maar wel een beetje eng vooral als ik mouwen stoom en dan de binnenkant van de mouw wil doen, moet ik goed oppassen dat ik mijn hand niet brandt aan de stoom want ik heb dan toch de neiging om de mouw even omhoog te houden. Kreukels van diverse stoffen verdwijnen bijna als sneeuw voor de zon.

Het kalkfilter is heel makkelijk los te draaien en ik verwacht ook dat het evenzo makkelijk zal zijn om te reinigen.
Al met al een handig apparaat en heel fijn dat ik nu al mijn kledingstukken van plisséstof zelf verticaal kan stomen en niet naar de stomerij hoef te brengen.

Pluspunten

• Werkt heel goed
  • Licht in gebruik

Minpunten

• Stoomslang mag iets langer
  • Prijzig

M******@h********** 26-01-2023

Mooi design

Het apparaat heeft een mooi design en is snel klaar in gebruik.
Het strijken gaat heel soepen en licht en je kunt makkelijk switchen tussen de verschillende knoppen.
Bijvullen gaat eenvoudig.
Kleur is wat aan de felle kant.

Pluspunten

• Strijkt licht

Minpunten

• Felle kleur

Sam 13-10-2022

Prima strijkijzer

Dit strijkijzer ligt perfect in de hand en weegt niet veel.
Je merkt duidelijk het verschil in de kracht: hemden zijn in de helft van de tijd klaar! En nog beter gestreken ook…

Pluspunten

• krachtig
  • ligt goed in hand

Robincap 26-07-2022

Top apparaat

Het is een erg mooi apparaat. De kleur is wat heftig maar dit went snel. Het is super makkelijk dat het apparaat zich steeds zelf aanpast aan de stof. Ook het ontkalken gaat erg makkelijk. Wel moest ik even zoeken waar het snoer eigenlijk moest worden opgeborgen, maar ook hier was gewoon aan gedacht! Al met al, top apparaat!

Pluspunten

• Snel warm
  • Past automatisch aan stof aan
  • Strijkt fijn
  • Er kan normaal water in
  • Ontkalken is makkelijk

Minpunten

• De kleur

i******@h********** 21-07-2022

Krachtige manier van strijken

Ik heb de Tefal Pro Express Ultimate II GV9711 nu een aantal weken in gebruik. Ik moet zeggen dat ik eerst moest wennen aan de krachtigheid waarmee je de kleding strijkt. Het strijken verloopt door de stoomkracht zeer soepel en de kleding is gelijk kreukvrij. Heerlijk snel. De bout is stukken lichter, dan als je met een bout strijkt met ingebouwde waterreservoir. Bij deze strijkbout is het water in een aparte dispenser. Hierdoor krijg je wel een extra dikke snoer van de dispenser naar de bout (water en elektra). Deze dikke snoer is wat stug in het gebruik. Ik was gewend om de strijkbout op de korte zijde te zetten tijdens het pauzeren, dat gaat bij deze strijkbout minder goed. Deze Tefal Pro Express is enorm krachtig qua stoom en dat maakt het strijken wel gelijk een stuk leuker. Het design is mooi. Persoonlijk vind ik het apparaat wel een beetje aan de prijs, maar het is wel van een super goede kwaliteit. Het enige wat ik zou veranderen aan het design; de opening voor de toevoer van het water is een langwerpige rechthoek, terwijl de mond van de kraan rond is. De kraan past er net niet goed in. Maar met een beetje voorzichtigheid krijg je het water wel in het reservoir. Ik zou zeker deze manier van strijken met deze Tefal Pro Express aanraden aan mijn kennissen.

Pluspunten

• Stoomkracht
  • Lichtgewicht bout
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Gat van waterreservoir niet praktisch
  • Niet fijn om bout op zijkant te plaatsen
  • Stugge snoer

Demii505 20-07-2022

Super artikel

Super product. Handig voor kleine en grote stapels was. Licht in gebruik en handig in uitvoering. Perfect voor mensen die nogal zoals ik vergeten de temperatuur aan te passen voor gebruik.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • licht gewicht
  • Werkt sneller

Minpunten

• niets

n****************@o********** 19-07-2022

Super strijksysteem

Het is een super fijn strijksysteem! De hoeveelheid stoom en de kracht van het stoom is heel goed! Alles wordt razendsnel glad. Het strijkijzer zelf is licht, dus je wordt niet moe van het strijken. Het ontkalken is gemakkelijk.
Alleen vind ik het jammer dat de snoeren niet makkelijk in het apparaat opgeborgen kunnen worden.
Het geluid is niet te hard.
Heel fijn apparaat dus, maar wel een beetje prijzig.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Stoomkracht

Minpunten

• Prijzig
  • Snoeren niet makkelijk op te bergen

Luna_ 16-07-2022

Snel en makkelijk

Ik ben tot nu toe erg blij met dit strijkijzer! Het strijkt ontzettend makkelijk zonder dat je hoeft na te denken over welke stof het is of hoe warm ik het moet instellen. De bout zelf is erg licht, wat het makkelijk maakt een langere tijd te staan strijken. Het opzetten en gebruik is erg intuïtief, je hoeft de gebruiksaanwijzing er echt niet bij te pakken, terwijl ik helemaal geen ervaren strijker ben.

Pluspunten

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Groot apparaat

c***************@o********** 13-07-2022

Strijkexpress

Dit Tefal strijksysteem doet naam eer aan, het is een EXPRESS!! Het apparaat is snel warm en de temperatuur hoeft niet ingesteld te worden voor de verschillende kledingstukken. Dit levert tijdwinst op. Door de warmte en de enorme stoomhoeveelheid is de kleding gemakkelijk te strijken onder kreukels. Het apparaat is gemakkelijk te bedienen en de lengte van de stekker is lang genoeg. Het strijkijzer houdt gemakkelijk vast, is niet zwaar en stevig rechtop te plaatsen. Opbergmogelijkheid voor het snoer is er, maar mij lukt het niet om deze er netjes in te krijgen. Dit had groter mogen zijn.

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • goede stoom
  • licht strijkijzer

Minpunten

• soms druppels water bij aanvang van de strijk
  • snoer kan niet opgerold worden
  • kleur

Citroentje77 07-07-2022

Met gemak

Het design is prima, het strijkijzer is niet zo groot en zwaar dus prima te hanteren.
Mijn Tefal Linen Care heeft het gewenst resultaat, kan ook niet anders als je een strijkijzer uit 1998 gewend bent.
Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk, als de draad even uitgedraaid is zeker. Strijkijzer zelf is vrij licht dus is de draad gedraaid trekt het je strijkijzer.
Het product is makkelijk in onderhoud, het kalk filter is makkelijk schoon te maken

Juf Sas 06-07-2022

Met deze stoomstrijkijzer wordt strijken een stuk leuker

Ik heb echt een hekel aan strijken maar ik vind gekreukte jurkjes of blouses ook echt niet mooi dus ik stelde de strijk zo lang mogelijk uit maar dat is nu niet meer het geval met deze Tefal Pro Express Ulitmate 2. Wat een heerlijke stoomstrijkijzer en wat een verschil met wat ik had. Nu ben ik een mum van tijd klaar, zeker ook door de boost knop en alles is zoveel netter en kreukvrijer. Het strijkijzer heeft geen uitgebreide handleiding nodig. Je ziet hoe je het reservoir moet vullen en hoe je moet ontkalken en als je reservoir gevuld is kun je vrij snel van start. is erg makkelijk in gebruik, het wijst zich echt vanzelf. Het waterreservoir is navulbaar tijdens het strijken, je kan meteen verder, dit scheelt ook veel tijd. Het ijzer is licht van gewicht en glijdt echt over je kleding heen. Je kunt kiezen uit verschillende modus opties qua hitte, fijn voor verschillende kledingstukken. Met de extra boost functie is het mogelijk om met extra stoomkracht de moeilijkere kreukels te verwijderen, ideaal, ik gebruik de boostfunctie echt veel. De strijkijzer vreet wel veel opbergruimte. Mijn vorige strijkijzer kon netjes worden opgeborgen, deze staat bovenop de kast. En de strijkijzer maakt ook veel lawaai. Het opwarmen en de boost maken best veel geluid. Ook was het even wennen met de boost knop, als ik de strijkijzer even rechtop zet, druk ik die knop snel in. En ja een minpuntje is de prijs maar dat heb ik er echt voor over, het scheelt mij tijd en ik vind strijken nu een stuk leuker met mooie gladde jurkjes en blousjes. Daar ben ik blij mee.

Pluspunten

• strijkplezier
  • strijkresultaat
  • gebruikersgemak
  • groot reservoir
  • boost knop

Minpunten

• maakt veel lawaai
  • moeilijk op te bergen
  • best prijzig